Critical Music Histories @ Les Yper Yper #4: Evdoxia Ragkou, Aurora Prelevic, Nina Quirk-Goldblatt, “Queering the Canon”.

Η ομάδα Critical Music Histories συνεχίζει την συνεργασία  με το Les Yper Yper (Γεωργίου Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη), διοργανώνοντας ανοιχτές παρουσιάσεις / συζητήσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, συμπληρωματικά με τις καθιερωμένες διαλέξεις στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Θέρμης.

Την Παρασκευή, 22 Απριλίου στις 19:00 βρισκόμαστε και πάλι στο Les Yper Yper (Γεωργίου Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη), όπου η Eυδοξία Ράγκου, ιδρυτικό μέλος της ομάδας και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο New School for Social Research, συντονίζει ένα panel τριων ομιλητριών σε απευθείας διαδικτυακή σύνδεση από τη Νέα Υόρκη.
To πάνελ θα πραγματοποιηθεί εξ’ολοκλήρου στα αγγλικά μέσω skype, και θα ακολουθήσει όπως πάντα ανοιχτή συζήτηση. Η είσοδος είναι ελεύθερη, με κουτί προαιρετικής συνεισφοράς για όσες & όσους μπορούν & επιθυμούν να στηρίξουν το χώρο και την προσπάθεια.

Skype Panel: “Queering the Canon”
Evdoxia Ragkou, Aurora Prelevic & Nina Quirk-Goldblatt
(Νew School for Social Research)

Les Yper Yper
Γεωργίου Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη
Έναρξη: 19:00

Queering the Canon
Claude Debussy’s Jeux (1913) is one of the most poorly documented ballets in the history of the early 20th century music. It is also a queer ballet.
Fantasies of reification through being saved by the other and/or being the savior of the other fall into gender and sexually normative tropes. Hitchcock’s Vertigo (1958) and Kechiche’s Blue is The Warmest Color (2013) address these power dynamics.
Luce Irigaray, a French psychoanalyst, is one of a number of feminist writers who have espoused the theory that sex with men is necessarily violent and coercive for women.
We will discuss aspects where queer narratives are written out of the Canon, or are recounted within a canonized/ normative context and eventually slip in it. We will also discuss how biases are hidden everywhere, even within radical thought.
“We” are Nina Quirk-Goldblatt, Aurora Prelević, and Evdoxia Ragkou, MA students at the New School in the Liberal Studies department. “We” are all struggling to queer the Canon. “We” prefer elastic tools, rather than rigid structures. Elastic tools don’t break.

Queering the Canon.
Τα Παιχνίδια (1913) του Κλωντ Ντεμπυσσύ είναι ένα από τα λιγότερο γνωστά μπαλλέτα της ιστορίας του πρώιμου 20ού αιώνα. Επίσης, ήταν ένα αντίσυμβατικό έργο.
Η φαντασίωση ότι σε μία ερωτική σχέση η μία πλευρά σώζεται και η άλλη είναι ο σωτήρας είναι διαδεδομένη στα πλαίσια των ετεροκανονικών σχέσεων. Oι ταινίες Vertigo (Δεσμώτης του Ιλίγγου) (Alfred Hitchcock, 1958) και Blue is The Warmest Color (Η Ζωή της Αντέλ) (Abdellatif Kechiche, 2013) διαπραγματεύονται αυτή την δυναμική στις σχέσεις.
Η Luce Irigaray είναι Γαλλίδα ψυχαναλύτρια και Φεμινίστρια η οποία υποστήριζε την θεωρία ότι το σεξ με άντρες είναι βίαιο και καταναγκαστικό για τις γυναίκες.
Θα συζητήσουμε για τις διαφορετικές πτυχές του πώς αλλόκοτες ιστορίες δεν συμπεριλαμβάνονται στον Κανόνα της ιστορίας, ή πώς επαναφέρονται και εντάσσονται σε αυτόν, αφού έχουν μετατραπεί ώστε να «χωράνε» στο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπλέον, θα συζητήσουμε σχετικά με το πώς οι προκαταλήψεις παρεισφρύουν παντού, ακόμα και στις επαναστατικές θεωρίες.
«Εμείς» είμαστε η Nina Quirk-Goldblatt, η Aurora Prelević και η Ευδοξία Ράγκου, μεταπτυχιακές φοιτήτριες στο Liberal Studies department του New School. Προσπαθούμε πολύ σκληρά να κάνουμε τον Κανόνα αλλοπρόσαλλο. Προτιμούμε τα ευέλικτα εργαλεία από τις άκαμπτες δομές. Τα ευέλικτα εργαλεία δεν σπάνε.

Critical Music Histories.
Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσέγγισεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά «αόρατων» ιστοριών της μουσικής πράξης, και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.

Πώς να έρθετε στο Les Yper Yper: https://goo.gl/maps/6FDHYkpU7Ro

Πληροφορίες σχετικά με την ομάδα: http://criticalhistories.web.auth.gr/

Πληροφορίες σχετικά με τις διαλέξεις: criticalmusichistories@gmail.com

Μετάβαση στο περιεχόμενο