«Χώροι για το παιδί ή χώροι του παιδιού. Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης»

 

Με 116 εισηγήσεις και 220 συνέδρους θα πραγματοποιηθεί στο ΑΠΘ, το Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Χώροι για το παιδί ή χώροι του παιδιού. Όταν η συνθήκη αγωγής και εκπαίδευσης τέμνεται με την καθημερινότητα της πόλης».

Το Συνέδριο συνδιοργανώνεται από τα Τμήματα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και το  Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Καινοτόμες Εφαρμογές στην Εκπαίδευση» του ΑΠΘ, σε συνεργασία με τις Αρχιτεκτονικές Σχολές ΕΜΠ και Πολυτεχνείου Κρήτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν από τις 19 έως τις 21 Μαΐου 2017, στο Κέντρο Διάδοσης των Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ. Η έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017 και ώρα 9.00, στο Αμφιθέατρο Ι του ΚΕ.Δ.Ε.Α. του ΑΠΘ.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές «η διεπιστημονική συνάντηση θα λειτουργήσει ως ένα πλάτωμα διαλόγου, αναστοχασμού και προβληματισμού πάνω στο κομβικής σημασίας, για κάθε κοινωνία, θέμα της σχέσης του παιδιού με τους χώρους εκπαίδευσης και αγωγής του. Στόχος μας είναι να διερευνηθεί αυτή η σχέση μέσα από την οπτική της σύγχρονης θεωρίας και πρακτικής όπως αυτή διαμορφώνεται τις τελευταίες δεκαετίες στα δύο πεδία της παιδαγωγικής και της αρχιτεκτονικής με την εμπλοκή και άλλων γνωστικών περιοχών όπως των τεχνών, της μουσειολογίας, της κοινωνιολογίας ,της ψυχολογίας και της ψυχανάλυσης.

Θα εξεταστεί ο συντονισμός των μετατοπίσεων της παιδαγωγικής θεωρίας και πρακτικής με τους μετασχηματισμούς της αρχιτεκτονικής στη συνθήκη των σύγχρονων θεωρητικών προσεγγίσεων και των τεχνολογικών καινοτομιών, καθώς και η τομή εκπαίδευσης και πόλης, δηλαδή το άνοιγμα του σχολείου στην καθημερινότητα του αστικού τοπίου. Έναν άλλο άξονα προβληματισμού θα αποτελέσει ο δημόσιος χώρος ως χώρος παιχνιδιού γνωρίζοντας ότι η δραστηριότητα αυτή έχει τον διττό χαρακτήρα οικειοποίησης της πραγματικότητας και παράλληλα εκτροπής από αυτήν, αμφισβήτησης και απόκλισης, δημιουργώντας μία νέα σχεσιακή συνθήκη παιδιού-χώρου».

Προσκεκλημένοι κεντρικοί ομιλητές στο Συνέδριο είναι η Marialuisa Borja Lopez που εκπροσωπεί την ομάδα ALBORDE, η Susanne Hofmann επικεφαλής της ομάδας Baupiloten, η Τζούλη Βελισσαράτου Υπεύθυνη Έργου/Πρόγραμμα Αξιολόγησης Χώρων Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ, οι αρχιτέκτονες Stephan Buerger και Δήμητρα Κατσώτα, καθώς και οι ομότιμοι καθηγητές του ΕΜΠ Τάσος Μπίρης και Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη.

Στον χώρο του φουαγιέ θα εκτεθούν φωτογραφίες μαθητών από 5 Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας και των Χανίων, που έλαβαν μέρος στον Μαθητικό Διαγωνισμό Φωτογραφίας «Φωτογραφίζω το σχολείο μου». Στόχος της Έκθεσης είναι να παρουσιαστεί η «οπτική του παιδιού» πάνω στους χώρους εκπαίδευσης, που αποτελούν πεδίο της καθημερινής ζωής του.

Μετάβαση στο περιεχόμενο