Critical Music Histories @ Les Yper Yper #5: Andrew Raffo Dewar “Performance, Resistance and the Sounding of Public Space: Movimiento Música Más in Buenos Aires, 1969-73”

Η ομάδα Critical Music Histories συνεχίζει την συνεργασία  με το Les Yper Yper (Γεωργίου Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη), διοργανώνοντας ανοιχτές παρουσιάσεις / συζητήσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, συμπληρωματικά με τις καθιερωμένες διαλέξεις στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Θέρμης.

 

Την Πέμπτη, 12 Μαϊου στις 19:30 βρισκόμαστε και πάλι στο Les Yper Yper (Γεωργίου Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη), όπου o Andrew Raffo Dewar, Associate Professor of Interdisciplinary Arts στο University of Alabama (Η.Π.Α.), θα πραγματοποιήσει  μια ανοιχτή ομιλία με θέμα την αυτοσχεδιαστική κολλεκτίβα MMM, και την δράση της στο δημόσιο χώρο κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο βίαιες δικτατορίες στην ιστορία της Αργεντινής.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί εξ’ολοκλήρου στα αγγλικά. Η είσοδος είναι ελεύθερη, με κουτί προαιρετικής συνεισφοράς.

Performance, Resistance and the Sounding of Public Space: Movimiento Música Más in Buenos Aires, 1969-73

Andrew Raffo Dewar
(University of Alabama)

 

Les Yper Yper
Γεωργίου Σταύρου 4, Θεσσαλονίκη
Έναρξη: 19:30

 
Three years after the 1966 military coup in Argentina, three composer/musicians formed the intermedia collective Movimiento Música Más (MMM). Combining music, performance art and political action, they performed in both concert halls and public spaces during one of Argentina’s most brutal juntas. This paper focuses on the 1970 piece “Plaza Para Una Siesta de Domingo” composed by Norberto Chavarri, in which the group performed in a large cage in the center of a city plaza. Embodying MMM’s approach to experimentalism, the work brought art and people into public spaces during a time of rigid control of those spaces and bodies.

 

Τρία χρόνια μετά την στρατιωτική δικτατορία του 1966 στην Αργεντινή, τρεις συνθέτες/μουσικοί ιδρύουν την διαμεσική καλλιτεχνική κολλεκτίβα Movimiento Música Más (MMM). Συνδυαζοντας την μουσική, την περφόρμανς και την πολιτική δράση, παίζουν σε αίθουσες συναυλιών αλλά και δημόσιους χώρους, κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο βίαιες χούντες στην ιστορία της Αργεντινής. Η ομιλία εστιάζεται στο έργο “Plaza Para Una Siesta de Domingo”, μια σύνθεση του Norberto Chavarri που υλοποιήθηκε από την ομάδα μέσα σε ενα μεγάλο κλουβί, σε κεντρική πλατεία του Buenos Aires. Ενσαρκώνοντας την πειραματική προσέγγιση των MMM , το έργο έφερε το κοινό και την τέχνη στο επίκεντρο του δημοσίου χώρου, σε μια περίοδο όπου οι χώροι και τα σώματα βρίσκονταν υπό καθεστώς ασφυκτικού ελέγχου.

Critical Music Histories
Οι διαλέξεις της ομάδας Critical Music Histories στοχεύουν στην ανοιχτή, ανεπίσημη ανταλλαγή απόψεων και ερευνητικών προσεγγίσεων σε θέματα μουσικής ιστοριογραφίας, ανάμεσα σε φοιτητές, διδάσκοντες, προσκεκλημένους ερευνητές και ενδιαφερόμενο κοινό από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η θεματολογία τους αφορά σε ριζικές, αναθεωρητικές προσέγγισεις πάνω στη μουσική, τον ήχο και το θόρυβο, την υψηλή και χαμηλή κουλτούρα, το ρόλο και την εκπροσώπηση του μουσικού σώματος στην κοινωνία, τη σημασία της μουσικής (αυτο)βιογραφίας, την αξία των προφορικών, άγραφων ή κοινωνικά «αόρατων» ιστοριών της μουσικής πράξης, και τη σχέση ανάμεσα στις καλλιτεχνικές πρακτικές και την καθημερινή ζωή σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια.
 

Πώς να έρθετε στο Les Yper Yper: https://goo.gl/maps/6FDHYkpU7Ro

Μετάβαση στο περιεχόμενο