Παρουσίαση του BEST Thessaloniki στο SEFI Annual Conference 2016

Παρουσίαση του BEST Thessaloniki στο SEFI Annual Conference 2016

Η τοπική ομάδα του οργανισμού BEST Thessaloniki παρουσίασε με επιτυχία την εργασία της με θέμα Αdvantages, Disadvantages and the Viability of Project-Based Learning Integration in Engineering Studies Curriculum: The Greek Case” στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για την Εκπαίδευση των Μηχανικών (Société Européenne pour la Formation des Ingénieurs, SEFI), το οποίο έλαβε χωρά από τις 12 έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2016, στην Πολυτεχνική Σχολή του Tampere, στην Φινλανδία. Το συνέδριο έφερε τον τίτλο ‘’Engineering Education on Top of the World:Industry University Cooperation’’.

Η εργασία αποτελεί κατάθεση των αποτελεσμάτων που συγκεντρώθηκαν απο την ομάδα μας μέσα από την ημερίδα που διοργάνωσε το BEST Thessaloniki στις 17 Δεκεμβρίου 2015, με θέμα “Project – Based Learning: Βιωματική Μάθηση στην Τεχνολογική Εκπαίδευση”. Η ημερίδα εντάσσεται στο ευρύ φάσμα διοργανώσεων του BEST για την εκπαίδευση των μηχανικών, των λεγόμενων Local Events on Education (LEoE), και σκοπός της είναι να δοθεί η δυνατότητα σε φοιτητές, καθηγητές του Α.Π.Θ. και εκπροσώπους του επαγγελματικού χώρου να συζητήσουν στον ίδιο χώρο, με κοινό στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του πανεπιστημίου. Ιδιαίτερη προσθήκη, φέτος, αποτέλεσε η συμμέτοχη στην εκδήλωση εκπροσώπων φοιτητικών ομάδων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο Α.Π.Θ., όπως η ΑRT, η Prognosis και άλλες.

Η εκδήλωση βασίστηκε στην παρουσίαση του έργου των προαναφερθέντων ομάδων, ως ζωντανά παραδείγματα της θεωρίας του κεντρικού θέματος της ημερίδας, ενώ ακολούθησε συζήτηση εφ’ όλης της ύλης σχετικά με το Project-Based Learning, ποια είναι η παρούσα κατάσταση που επικρατεί στο Α.Π.Θ. και ποια τα οφέλη και οι απαιτήσεις σχετικά με την εφαρμογή αυτής της εκπαιδευτικής μεθόδου στα προγράμματα σπουδών της Πολυτεχνικής Σχολής και της Σχολής Θετικών Επιστημών. Ειδικότερα, μελετήθηκε η μέθοδος διδασκαλίας εκείνη κατά την όποια ένα μάθημα να διεξήχθη βιωματικά, μέσα απο την εκπόνηση εργασιών και την επίλυση προβλημάτων απο τους φοιτητές, οι όποιοι θα έρχονται σε επαφή με πραγματικά προβλήματα του κλάδου τους, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για μια μέθοδο που δίνει πολύ χώρο για πειραματισμό στους ασκούμενους, ενώ αντίστοιχα τους δίνει την ευκαιρία να κερδίσουν εμπειρία απο τα αρχικά στάδια των σπουδών τους.

Η μέθοδος αύτη ήδη εφαρμόζεται σε μαθήματα πολλών σχολών αλλά η εξάπλωση της και σε άλλα προγράμματα σπουδών αντιμετωπίστηκε ενθαρρυντικά απο όλους τους συμμετέχοντες. Ωστόσο, εκτενής συζήτηση έγινε σχετικά με τους ορούς και τις προϋποθέσεις κάτω απο τις οποίες ένα τέτοιας φύσεως μάθημα θα λάβει χωρά, για να εξασφαλιστεί η ορθή και υψηλής ποιότητα μάθηση, που θα έχει πάντα ως κέντρο τον φοιτητή και τον εμπλουτισμό των γνώσεων του.

To επόμενο ετήσιο συνέδριο του SEFI θα λάβει χώρα στις Νήσους Αζόρες, τον Σεπτέμβριο του 2017, υπό τον τίτλο ‘’Education Excellence for Sustainable Development’’.

 
 
FOTO 1FOTO 2
Μετάβαση στο περιεχόμενο